Februari, all gone

Snart är månaden slut. Gått skitfort! känns som det var nyss jag var uppe i Nyköping o jobbade.
Är ledig imorn, blir sovmorgon, ett träningspass i vardagsrummet, kanske lite solarie, umgås med min mamma, kanske lite shopping, städa. Skönt att slippa jobba på löningen, det kan bli lätt kaos när folk får pengar. Jag fattar verkligen inte hur folk kan nolla sina konton och tokspendera den 25'e. Jag ligger på 20000 på mitt lönekonto nu innan lönen ramlar in imorn. Men visst jag tänker mig för innan jag handlar, andra ser ju bara lönen som nåt som ska spenderas. Fuck that.

Nu sparar vi för Berlin, åker om en vecka - tjoho! Sen fortsätter vi spara till nästa resa som blir cykelsemestern, efter det blir det en mini-backpack i Thailand i vår om jag får min vilja igenom! Dessutom ska vi lägga undan pengar inför framtida lägenhetsköp, oförutsedda utgifter om man typ skulle bli på smällen eller så. Sånt tycker jag att man ska ha lönen till. Men alla har olika preferenser. Hur kom jag in på det här spåret egentligen?

Fan vad trött jag är, såg lite OS förut. Shit vad fet jag kände mig när de spurtade på sina jävla skidor. En annan skulle inte klara en uppförsbacke på skidor. Frida kör tjejwasan i helgen. Hon är fan tokig. Men jag ska ju köra vättenrundan nån gång har jag ju skanderat... men det är i en väldigt difus framtid.

Nej ni boys and girls, ska nog lägga mig i sängen i mina nya sängkläder och lyssna på ljudbok. Alltså finns det nåt så skönt som helt nya sängkläder. Sådär sträva och sköna! Ååh I looove. Köpte på mig ett par rosaprickiga påslakan när Hemtex hade mellandagsrea men har inte blivit av att jag invigt dem förns nu, halleluljah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback