Dagens vegetariska!

Idag gör jag pasta med mumsig sås!

Till såsen:
1 vitlök solo(det använder jag iaf, mycket godare smak!)
5-6 soltorkade tomater
½-1 paprika
4-6 quornfiléer
200g färsk spenat
5dl matlagningsgrädde
1 påse riven parmesan.

Fräs nerskivad vitlök och tomater i en blandning av massa smör och olivolja(mums), tina och skiva ner qurnfiléerna ocg fräs tillsammans. Salta och peppra med svartpeppar. Vänd i spenaten(den tar massa plats i början så ta lite i taget eller laga såsen i en wokpanna! När spenaten börjat "vissna" så slå på grädde. Krydda med vitpeppar och rosépeppar, koka en stund och slå på massa parmesan. Vill man göra riktigt gott använder man ju riktig parmesan som man hyvlar ner men jag är snål.

Koka ihop en stund och servera med fusilli!

Räcker till ja säg 4-5 portioner. Jag äter ju inte pasta så då går det åt mer sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback