23 December - årets värsta dag

Hade jag fått bestämma, då hade jag suttit inne och pillat klart det sista med julklapparna, kokat knäck och bakat annat gott, jag hade inte gått ut bland folk överhuvudtaget.

Men nu är det ju så att vi människor som grupp tydligen har ett behov av att känna stressen, svettas och trängas med massa människor sista dagen innan julafton. Varför? Det är ju som att folk gnäller på SJ att det blir problem varje år när snön kommer, precis som att det är ju ingen nyhet. Nej men vafan, att ulafton kommer vare år, sisodär runt den 24'e december, det tycks vara lika överaskande varje år! Och folk har inga pengar kvar, måste invänta lönen! Jesus. Man får i snitt 12 löner om året. Jag köpte det mesta av mina klappar på min oktoberlön, fyllde på lite med novemberlönen. Funka skitbra.

Hur som helst. Jag ska jobba, öppning till stängning med Gosia. Sen har vi Sanda som är ny och inte kan kassan helt än, så kan ju inte riktigt räkna med henne, skulle varit Keve och Karin också, men den förste har hjärnskakning och den andre maginfluensa. Kul. KUL. Dessutom kommer vi att få en stor valutaleverans idag eftersom vi inte fått på hela veckan vilket kommer ta skitlång tid att räkna upp, sen ska det plockas undan till folk som beställt, som för övrigt kommer att välla in idag. Har väl säkert femtiotalet beställningar. Kommer inte kunna ta lunch heller för den delen. Sen har vi den oberäkeneliga delen, alla jäval sista-minuten shoppare. AAARGH! Vadå har ni inte det? Men jag ska ju åka imorrn...? Vad gör jag dåååå...? Ja men hur länge har du planerat din Thailandsresa, jaha 8månader, och du tänkte inte tanken förns dagen innan avfärd att du skulle ha fickpengar också?

Hujedamig!
Kommer vara som ett kolli ikväll, och då ska ag laga mat som vi ska ha med oss till julafton, slå in paket, städa och allt annat skit man inte hunnit.

Puss på er nu ska jag halsa mitt kaffe och dra på lite smink!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback