Oil my hair up!

Usch mitt hår var helt risigt igår, kunde inte titta mig i spegeln för det såg så hemskt ut! Så tog mig i kragen och gjorde en riktig huskur genom att massera in massa olivolja i hela håret, sen använde jag min utredningsborste och sen en kam och körde igenom håret massor med, lossnade hur mycket hår som helst utan att man behövde slita ut nån tova. Ni vet ju hur håröm jag är så det var riktigt skönt! Sköljde håret i varmvatten för att lösa upp lite av fettet, sen har jag sovit med det inatt, så nu ska det bli spännande och se resultatet, tvättade håret med Fructis Nordic Hair Care, hoppas jag fick bort fettet ur hårbotten bara haha man vill ju inte se ut som en lodis på jobbet!

Skulle behöva toppa håret innan semestern men jag vet inte om jag hinner, annars får jag väl gå till en frisör i Prag. Skönt att ha nytoppat hår, det trasslar sig ju inte lika mycket, håret tar tillräckligt med stryk av att ligga under en cykelhjälm och att gnuggas mot en svettig rygg 8h/dag i 5 veckor kan jag lova haha:) Skönast skulle ju vara att klippa kort men that ain't gonna happen!

Det värsta med cykelsemester är fan håret och nummer två. Det fastnar ju så otroligt mycket skit i håret, i norra Italien var jag alldeles svart över hela kroppen av vägdamm, vill inte ens tänka på allt skit som fastna i håret! Sen blir man ju svettig under hjälmen, man får tvätta håret när tillfälle ges på nån bensinmack eller om det råkar finnas dusch på nån strand, så mesta tiden känner man sig som en lodis i håret! Åååh när vi kom till Rom! Jag duschade ett år och masserade hårbotten och gjorde inpackning och det sjunde med det fjärde haha! Sen har vi ju problemet med nummer två om man tältar och campar längs vägen och inte på camping, som tur är har ju italienarna en väldigt rik kaffekultur så varje morgon letade vi reda på nåt schysst fik, snokade så de hade en toalett, sen beställde vi varsin cafe au lait för 50cent (inte rapparen) och tog del av deras faciliteter, haha man måste vara smart. På kaféer gick det ju att gå på toaletten, i Sverige kan man ju svänga in på nån mack, det gjorde vi en gång i Italien, ALDRIG igen... iiiuh!

Nejni, nu har jag slöat bort  för mycket tid, nu ska jag och Zion gå ut o kissa!




Kommentarer
Postat av: alice

åhåå så länge du tvättar håret två gånger med schampo så ska de gå bort :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback