Mexican vegotaco!

När vi var i Berlin i våras tittade vi in på en jättehärlig mexikansk restaurang där jag beställde nån vegetarian taco tjofräs, gjorde en liknande nu ikväll, som en grönsaksgratäng med massa smak och ost! Mumma!






Basicly så tar man en massa grönsaker, jag har squash, paprika, tomat, champignoner, lök, vitlök och färsk jalapeño i en salig röra! Sen blandar jag ner ost, en skvätt olivolja, 2msk salsa, salt, peppar, lite tacokryddad quornfärs och 3msk vitt vin. Mojsar ihop allt och gräddar på 200º. När det typ är klart häller jag på lite ost till på toppen och kör in i ugnen igen så den smälter lite, ni vet så det blir sådär härligt trådigt och segt! Sen serverar jag med tortillabröd, en kall sås på färskost, turkisk yoghurt, creme fraiche, lite limesaft, salt+peppar.
Hur enkelt och gott som helst!




Om ni befinner er vid Wittenbergplatz i Berlin hittar ni denna mysiga Mexikanska restaurang där drinkarna är överdrivna och maten dundergod! Bra pris och vingelavstånd till metron! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback