Getting closer!

Nu ni!

Helt stört faktiskt, jag är skitnervös, jag vet ju att vi kommer att vara med i en olycka, bli påkörda av några ungerska lantisar!


Jaja, den som lever får se, ska utrusta min cykel med en miljard reflexer och dubbla baklampor, funderar på om maninte skulle lätta lite på spd-pedalerna också så att de klickar ur lättare. Jag är seriöst nervös för att färdas på dessa vägar!

Men strunt i det! Ska bli så kul att komma iväg, har kollat på att ta ion på hotell första natten, skönt att kunna ställa cyklarna där och göra Prag ordentligt, utan att behöva oroa sig för att nån rotar i vårat tält på en camping! Man får ju ett hyffsat hotell med frukost för under 300, det kan man ju leva med eftersom vår första natt i Italien spenderades på en leråker till Camping, utan elektrisitet i världens oväger för typ 380kr.
Blir till att gå på stan och shoppa, har kollat massa Prag-sidor och läst på om marknader, shoppinggator och liknande, blir ju inte mycket att ta med på resan men jag håller på att undersöka hur mycket det kostar att skicka hem, Gosia brukar skicka från Polen när hon är där och säger att det är jättebilligt jämfört med Sverige, så man kan ju hålla tummarna! Sist Gustav var där köpte han massa hundgrejer och sånt till en spotstyvel av vad det kostar här hemma. Så man kan ju se om det finns några fynd att göra och skeppa hem det!
-Kolla precis på deras post's hemsida, nån hundring kostar 5kg att skicka, haha jag skickade en tidning och ett halsband till mitt au-pairbarn i Italien en gång, kostarde typ 70spänn, lite dyrare ja...

Ska nog växla till mig ganska bra med CZK, vill ju inte behöva snåla, ska gå ut och äta och bara unna oss första kvällen, så om vi blir rånade längs resan så har vi ju redan gjort det så att säga, blir vi rånade lär vi ju inte ha råd med det haha:D

Kollade lite på hur flygplatserna ligger, när vi ska hem så ligger den nåra mil norr över Burgas, 3mil söder om Sunny Beach, så man kanske ska ta o ta in på ett hotell där och festa som en riktig fjortis de sista dagarna:D

Nu ska jag ta mig i kragen och gå ut i solen med min lilla hund! Sen är det min nästa sista arbetsdag jag ska ge mig in på! Wiie!



Kommentarer
Postat av: Ravnlive

Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback