Vårstädning!

Fy fan! Det är så jävla stökigt och skitigt härhemma, det syns verkligen när solen lyser in:/

Har tagit mig i kragen och sanerat badrummet, skurat kattlådorna och hela den biten, rensat massa tvätt, lagt in ren tvätt som legat i påsar i sovrummet i 2 veckor, hälften fick tvättas om eftersom katterna sovit i det. Men det är inte mina problem, det var mest Gustavs kläder, han får skylla sig själv som inte plockar in direkt och gör sin flickvän tokig. Gaah. Hängt ut vardagsrumsmattan på vädring, allt skit fastnar ju i den så det var välbehövligt. Skakat ur våra täcken och bytt sängkläder, kört en diskmaskin, diskat upp lite kastruller, torkat lite ytor i köket, ska ta alltihop men jag blev så arg på skiten att jag var tvungen att sätta mig här en stund.

Sen står ju vårt köksbord kvar i vardagsrummet sen i fredags... hallå? Tänkte om Gustav skulle komma på tanken att det kanske ska stå i köket istället... Har sagt till att vi ska flytta det 3 gånger nu men ingen respons, så vi får väl se hur länge det blir kvar.

Har det underbara kvar med att städa balkongen sen, nackdelen med att bo i stan är ju alla jävla avgaser. Ligger ett svart sotlager över allt därute nu, blä. Skulle ha en högtryckstvätt o spola skiten med. Men grannarna kanske inte skulle bli så glada över vattnet som skulle rinna in på deras balkong. Men de är de värda efter deras vilda fester kl 6 på söndagsmornar...

Nu ska jag skriva en städlista. Vi bråkar aldrig, förutom när det gäller städningen. Jag blir skogstokig snart. Måste styra upp det här!

Kommentarer
Postat av: Leena

Vilket sammanträffande. Precis det datumet hade vi en gigantisk vårstädning här hemma med:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback