Söndagsmys

 

Hade en jättemysig dag igår, kom ur sängen skapligt, gick ut och joggade med Zion sen bar det hem igen för stök och bök i köket! Lagade Amerikanska mini-bananpannkakor, bakade scones, gjorde en mumsig oströra med färsk basilika och soltorkade tomater, skar upp honungsmelon, bakade smördegspuffar, sen serverade vi något bosniskt bröd som Gustav hittade i frysdisken på Willys, mumsmums! Blev massa mat kan jag lova! Magen sprängdes nästan! Maria äter ju faktiskt för två så jag var ju tvungen att bunkra upp med lite extra hallå. Dessutom satt resterna fint till kvällen:D

Sen bar det av på roadtrip! Wiie! Först MediaMarkt där det var världens jippo och hur mycket människor som helst. Sen tog vi McDriven i stockholmsrondellen och köpte läsk. Fan vad jag skriver sen mycket. Jaja, SEN åkte vi mot IKEA! Woho!

Alltså vad är grejjen med Ikea? Man mår bra av att handla där! Blev en ny servis, våran är så jävla kantstött. Lite annat skit också men det får jag ta i ett separat inlägg.

I bilen hem höll jag på att dö av hunger, det var den precisa motsatsen till hur jag mådde när vi först åkte hemifrån. Kunde inte sluta tänka på mat och vi bestämde oss för att äta lax och potatis när vi kom hem. Väl hemma höll jag på att gå under, inte fan orkade jag vänta på att laxen skulle tina och potatisen bli färdigkokt, tur att jag har en sån fin man. Han cyklade upp till Spicy Hot och köpte massa überstark mat!

Fast jävla SH, jg brukar köpa wokade grönsaker med tiggerräkor på thailändskt vis, men nu var jag lite snål och tog något som hette likadant fast utan räkorna. Gustav säger 3 gånger när han ringer o beställer att det ska vara thai, man kan välja kinesiskt också. Sen när han kom hem smaka det helt annorlunda, men det värsta av allt: ANNANAS! Gaaah! Det är bland det vidrigaste man kan ha i mat! Hallå, i drinkar, uppskuret som tilltugg på sommaren, i paj - Fine! Men i mat! Blääää! Jag var bitter. Menmen, det dög väl. Baah. Fick äta lite glass med mosade ballerinakex i till efterrätt som tröst:/

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback