Nejtack

Shit det är sånt tjat på att jag ska skaffa barn nu, alla är på tjocken runt mig och det blev ju inte bättre efter att tanterna på jobbet fick se mig som lektant när vi åkte till Stockholm. Jag som är så bra med barn borde väl skaffa ett helt fotbollslag nu med detsamma! Ööh, nejtack.

Var ute med Zion och gick, så går en pojke och försöker mata änderna i strömsparken med smågrus, vilket de inte alls är sugna på. Sen när vi går förbi ropar han glatt: Mamma! Hunden kanske tycker om sten! Och sträcker fram handen med grus åt Zion. Nejtack inga småstenar idag tack.

Fatta hur frustrerad jag kan bli på Zion när han bråkar, honom kan man åtminstånde ryta åt och dra åt kopplet och sånt där, fatta om det är ens eget barn som sätter sig på tvären, kan ju gärna inte tvinga ungen att lägga sig ner på gatan och visa sig undergiven när jag blir arg. Nej barn väntar vi med tills jag blir en mer harmonisk människa med mindre aggressionsproblem.


Ungar är för söta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback