I've made my decision

Jag måste sälja min älskade cykel. Den är jättebra, MEN:

- Jag vill ha en lättare till cykelsemestern, ska man cykla 200 mil skadar det inte att ha en cykel som väger 5kg mindre

- Med tanke på hur mycket jag cyklar behöver jag ha en cykel med skivbromsar, så fälgen får längre livslängd

- En helt ny cykel rullar lättare, återigen de där 200 milen... för att inte tala om tjejvättern!

- Jag måste ha rosa däck, det passar inte på min nuvarande, jag måste lacka om den i sånt fall...

- Jag kan få en helt ny cykel med allt jag vill ha, svart, skivbromsar, lätt, till ett kanonpris, väntar jag kanske jag får betala det dubbla för att få samma! Dessutom sliter jag ner min nuvarande cykel massa och kan inte få ut lika mycket värde ur den.

Min älskling kostade runt 8000 från början... den cykeln jag kollar på nu är värd minst lika mycket men jag kan få den för 4000. Så om jag kan sälja för 1000-1500 blir det ju inte jättesaftigt. Men ni vet hur det är, fan jag har ju en cykel, då vill man ju inte lägga pengar på en ny. Jag är för jävla dumsnål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback