Dag 5&6

Köre dubbel uppdag, men försökte behärska mig! Som tur var hade vi en för lite tallrikar så jag fick äta på assiette, man lurar ju ögat att man ätit en hel tallrik mat fast det är så mycket mindre! Tyvärr föll jag på mållinjen och mumsa i mig massa god cheesecake!

Idag däremot, började med frukost hemma: en väldigt snabb kopp kaffe, typ 15kcal

På jobbet: Kaffekaffekaffe, typ 40 kcal.

Gick en sväng på stan med mamma och köpte påskpresent till Gustav, en till mamsen själv och lite annat krafs. Bjöd mamma på lite rester från gårdagen medan jag själv åt typ 10 räkor, 6 kräftstjärtar, ½ äggvita, en matsked keso, lite salladsblad och en kopp soppa. Tror jag hamnade på kanske 80kcal.

Lovade mamma att göra en påsktårta till imorgon då vi ska till mormor, så jag gjorde en cheesecake igen, fy fan var tvungen att smaka smeten som blev kvar i skålen, bara 2 teskedar eller nåt men MMMMMM! Plus att jag hade ju faktiskt varit ute och gått med Zion i nästan en timme då så det var jag värd!

Nu dricker jag grönt te, shit Kahls Kaffe hade specialpris på mitt favorit Mareld, köpte hur mycket som helst! Mums! Nu har jag dock förstört smaken med massa cayenne och ingefära. Bra för förbränningen sägs det ju!

Stekte på lite pytt i panna till Gustav nyss, blev nästan lite äcklad på tanken att äta det, visst lukta det för jävla gott men nu har jag kommit in i kaloritänket. Shit vad det rasslar iväg om man äter sånt! Men imorn är det uppdag igen, hoppas solen skiner så ska jag gå på rejäl morgonpromenad med Zion sen laga en mumsig frukost och mysa med min lilla man. Sen åker han och jobbar och jag drar till mormor på påskfika! Ska försöka hålla mig i skinnet och spara mig till att äta mat istället. Shit i torsdags åt jag typ 3kg godis på jobbet, plus massa mat. Kalorier så det heter duga! Man ska ju inte bry sig på uppdagar men man vill ju inte ta igen det man missat direkt. Då skulle man ju må förjävligt när man väl väger sig! Måndag morgon ska jag väga in mig! Vägde mig inte innan jag börja men jag utgår från 66 för där har jag ju stått ett tag:/

Dagens tips: käka äggvitor! Typ 90%vatten resten protein, de flesta kalorierna sitter i gulan så håller man sig till vitan har man en bra proteinbas med lågt kaloriinnehåll!

Happhapp, räkar väl med att ha fått i mig uppåt 300kcal innan jag går o lägger mig om jag småäter lite grönsaker o sådär:) Men det är ju helt klart godkänt! Och imorn får jag äta ost! Köpte 10 ostar i olika former o smaker igår, allt från Creme Bonjour till härlig cheddar. Fatta att kylen är jobbig att öppna! eller nej 13 kom jag på! Lite gick ju till cheesecaken, plus att jag fick köpa en mascarpone till idag haha. Ost är det bästa som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback