Tisdag: A brand new me

Tog mig i kragen och gick till Friskis&Svettis igår. Jättetrevlig tant i receptionen och det kändes varmt och välkomnande. Här kan jag nog trivas. Fixade ett 10-kort så jag får prova på lite o se om det är min grej.
Gick hem och då hade mor och bror tittat in, drack lite kaffe och åt en varsin blåbärsmazarin. Det var jag värd. Klippte och färgade mammas hår. Blev riktigt bra tycker jag faktiskt. Kastanjfärg och så gjorde jag lite ljusa slingor i främre delen av håret så det såg lite mer naturligt ut. Fönade upp det och som med ett trollslag såg morsan ut som värsta socitetskärringen. Hon blev jättefin, men sen är hon ju min mamma också, nu utan gråa hår:D

Jag skulle fan passa i sån hårfärg, jag o mamma är så lika i pigmenten o sådär så kan ju ha henne som provdocka för vilken färg jag ska ha. Men jag lär inte svika min blonda kalufs än på några år. Sorry Gynning, but I prefer blonds! Mmmm... Skarsgård...

Såg till att komma ur sängen skapligt idag iaf. Det är jag glad för nu, tog en rask promenad på typ 2.5 km med Zion, sprang några bitar men det var så bitigt kallt att det sved i lungorna. Men man känner sig fräsch!

Käkat ägg och en knäcke till frukost, ska ha en hälsovecka från nu tänkte jag mig, skulle vilja köra en detox men kan inte riktigt släppa greppet om kaffet. Än. Men det kommer. Måste piggna till lite först. Komma ur mitt höstmörker. Sen skippar vi kaffe och annat gift en vecka eller två. Äter massa nyttigheter och rensar kroppen. Bra skit!

Känner mig lite mer pepp faktiskt! Ska ta o kolla igenom Friskis schema o sminka mig, sen bär det av mot arbetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback