Svamphund Trekant

Prolog:

M: Vi kan kalla honom Svamphund Fyrkant!
E: Nej.
M: Varför?
E: Han är Svamphund Trekant.


Igår var nästan hela familjen ute på skogsäventyr med Maria. Plockade massa svamp, motionerade och hade mys.

Zion tyckte att det var jättespännande att åka bil! Vi begav oss norrut mot de vilda markerna utanför typ Rejmyre? Aa där typ kufer bor.

 

Vi kännde att en mordisk kuf fanns i närheten och höll ett öga på oss, men vi lät oss inte avskräckas! Vi skulle ha svamp, och därmed basta!

 

Zion sökte utan framgång igenom ett kärr.

 

Success!

 

Jag hittade en hårig larv, ut i fall att vi skulle gå vilse och bli i desperat behov att protein!

 

Fikapaus! Notera min fräna kniv jag har i bältet. Som en riktig djungelströvare!

 

Det blev en bra fångst!

 

Som jag satte Gustav på att rensa när jag efter halva svampen gjord upptäckte en fet tvestjärt omkringirrandes bland mitt gula guld. Äckelpäckel.

 

Gick till affären och laddade upp med ostbricka innan jag ställde mig i köket och förvällde lite svamp till kvällens orgie i god mat.

 

Godaste brödet till delikatesserna får man om man på 200 grader rostar vitt bröd med olivolja, salt & peppar! Måste prövas! Mumma!

 

Självklart sköljer man ner med lite rött.

Som jag passande nog fått av Maria&Martin!

 

Skål på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback