Pepp-talk

Sitter och grubblar över hur jag ska motivera mig själv till träning och hålla mig till min självkomponerade diet.

Har kommit på att grubbleriet faktiskt är lite peppande. Jag har kommit fram till följande saker:
-Det är ju faktiskt roligt att träna
-Man sover bättre och mer effektivt när man tränat på kvällen
-Vänjer man sig vid att äta mindre portioner så kommer man blir mätt snabbare såsmåningom, det har jag ju redan märkt av
-Man känner sig fräschare när man har varit ute i friska luften och rört på sig
-Okej det kanske är jobbigt om man är riktigt godissugen, men desto mindre socker man får i sig, desto mindre sugen blir man
-Man gör det för sin egen skull, om jag vill vara snygg och slank så är det jag som får jobba för det. Om jag inte är villig att jobba för det så får jag nöja mig med hur jag ser ut nu
-Starka muskler håller kroppen ung, dessutom behöver stora muskler mer energi och hjälper till att förbränna
-Bra kost ger fräsch hy!

Sen kom jag på ett vidrigt sätt att hämma hungern haha, råkade hälla för mycket krossade linfrön i vatten igår. Ni vet det ska ju stå över natten o så ska man hälla i sig det på morgonen så är det bra för magen o hjälper tarmarna arbeta. Jo tjenare, vartvungen o äta skiten med sked och kan lova att jag blev illamående! Men tryckte i mig frukost ändå, jag blir fan inte människa annars!:D

Give me some more pepping bitches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback