Taking time for your pet

 

Stackars Zion, både mamma och pappa har varit sjuka till o från i över en vecka vilket gjort att det inte varit allt för roligt att vara hund. Promenaderna har blivit kortare, inget busande och väldigt låga toleransgränser.

Deti sin tur har gjort honom understimulerad och bråkig när vi träffat andra hundar. Igår hade jag riktigt dåligt samvete så jag drog på mig massa varma kläder och gick en rejäl långpromenad där han fick sniffa på allt. Första hundarna vi mötte blev det ett utbrott över men sen när vi mötte hundar markerade han bara att han var där. Jag behövde också motionen kan jag lova. Eller mer den friska luften. Har varit helt seg i huvet och råsslig i halsen nu sen i torsdags men igår var jag mycket piggare framåt eftermiddan.

När vi kom hem lekte vi agility i vardagsrummet, fick en agilitytunnel från Royal Canine när vi köpte foder sist. Den har varit lite läskig så han har inte velat leka med den, men igår kom han på andra tankar när mammahade massa godis i fickorna! Vi höll på som idioter i säkert en timme och springa fram o tillbaka i tunneln, hoppa över en pall och busa med bollen.

Lupin blev ju störtintresserad när han såg att det fanns godis att tjäna så han trippade nöjt igenom tunneln och visade att han minsann också kunde!

Blir nog lite tunnellek ikväll också, jobbar sent men inte till stängning iaf så ska hem o ha tvättstugan sen. Gäller att hålla igång. Måste ju gå mina steg. har inte blivit många senaste dagarna, igår kom jag upp i typ 8000 iaf!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback