Still going strong!

Var ute med Maria efter jobbet igår, blev ca 7000 steg, totalt 12000+ på dagen, helt okej, men jag borde ligga på 15000! Gaah! Idag gick jag upp lite tidigare, satte mig på motionscykeln och körde en halvmil till ett avsnitt Ugly Betty. Gjorde en sisodär 75 situps och jämrade mig lite över mensvärken.
Helt stört, jag har inte haft en förvarning alls, inte ont i magen eller nåt, men när jag kom hem från promenaden igår så hade den kommit från ingenstans. Asskönt! Fick lite värk till jag skulle sova, knapra en Pronaxen sen har jag sovit hela natten, fantastiskt! Nu suger det lite i äggstockarna men inte alls som vanligt. Kan nog ha med min motionsnivå att göra!

Körde en ny strategi igår på lunchen, Gustavs mamma berätta nån gång om några som hade  fått plocka mat på ett buffébord, så mycket det trodde att de skulle behöva för att bli mätta, sen fick de gå in i ett kolsvart rum och äta tills de blev mätta. Alla hade massa mat kvar. Så igår hällde jag upp min färssås, så mycket jag max fick äta, sen tittade jag inte på den utan åt i lugn och ro tills jag kände mig tillfredställd. Hade halva tallriken kvar! Visst sen blev jag hungrig framåt 18 när jag slutade jobba men då hade det ju ändå gått över 5 timmar sen jag åt.

För att stilla hungern inför promenaden tog jag ett äpple som självklart la sig på tvären så jag fick kramp första kvarten haha. Sen lagade jag en laxgratäng med ädelost och grädde till kvällsmat, åt en liten skål och drack ett glas mjölk till. Blev helt mätt. Funkar verkligen att äta små portioner bara man ger sig fan på att inte hämta mer för att det var gott!

Nu har jag tryckt i mig 3 kokta ägg, 2 msk keso, en bit borgmästarost och det sväljer jag ner med en kall latte - min stora last:D Men så länge man inte har mjölkmage är det bra att få i sig några dl mjölk om dagen, det är ju nån Hollywood-diet man ska pressa i sig kalcium. Bra skit asså!

Jag älskar fan ägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback