Sexhandel eller inte?

Nu har frågan om att legalisera prostution kommit upp på tapeten och inom Centerns ungdomsförbund har man kommit fram till att en änding på lagen bör ske.

Jag tror att det skulle funka på ett visst plan, vi skulle dra in hur mycket skattepengar som helst. Men samtidigt skulle det kunna braka samman och personer som inte har annat val ser det som en lätt utväg att tjäna pengar på något de trots allt kanske inte vill göra. Men är man desperat så är man. Finns det då ett accepterat sätt att tjäna pengar på sin kropp så kanske fler skulle ta risken och "prova en gång" sen vara fast.

Under kontrollerade former skulle jag på pappret kunna höja prostution till skyarna. Alla har inte samma etiska och moraliska uppfattningar. Att sex ska vara något mellan två personer som älskar varandra är vi ju redan långt ifrån med dagens KK-förhållanden och one-night-stands. Tycker man om att ha sex och inte är för kräsen så fine, då ska man väl få ta betalt för det om man vill. Betalar man dessutom skatt för det så är det väl inget att diskutera. Prostution kan likaväl vara ett jobb som att vara konstnär. Fatta att man får betalt för att kladda lite med utgång från sitt huvud? Man har valt att inte ha ett 9-17 jobb.

Men problem kan uppstå, bara för att det finns regler och lagar betyder det inte per automatik att de kommer efterlevas. Folk jobbar svart idag. Folk kan jobba svart inom sexhandel också. Det är nog tillochmed lättare.
Hur bevisar man att någon tvingats sälja sin kropp om sexhandel är legalt?

Det är en svår fråga.

Jag skulle nog ha väldigt svårt att sälja min kropp, det står emot mina moraliska uppfattningar. Men jag förkastar inte dem som gör det. Jag tycker att det är ganska starkt av de som öppet säger att de säljer sex. Det är ju i samhällets ögon väldigt fult.  Fuck that. Knulla på och bli rika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback