Idioti

Happ då får man inte äta frukt längre, det gör oss sjuka och feta.

Men WtF? Gör inte all mat det i fel mängder? Klart att det är socker i frukten, och det är ju ingen nyhet att socker är dåligt. Man kan ju undvika att smälla i sig jättesöt frukt på en daglig basis, men det är ju fortfarande vettigare att ta ett äpple när man börjar bli småsugen framåt eftermiddagen för att få en sockerkick istället för att trycka i sig kaffe o bulle. Där kan vi snacka ohälsosamt. Om man rör på sig normalt så skadar fan inte ett äpple.

Det finns forskning som visar på det ena och det andra. Fuck that. Vet ni hur skadligt alla E-ämnen som pumpas in i all mat nu för tiden är?

Jag äter inte baoutamycket frukt, lite för att det är så sött nu för tiden. Visste ni att man avlar fram sötare och sötare frukter och grönsaker? Tänk när man åt morötter som liten, de var träiga i smaken, nu är de hur söta som  helst.
Trots detta scientificly prooved fact, kommer jag inte dra ner på min fruktkonumtion. Frukt är på så många sätt bättre än godis och liknande. Så behöver man en sockerkick kan man allt unna sig något med lite fibrer och antidioxanter.

Fan nu längtar jag till i sommar då jag ska frossa i järnrika jordgubbar!


Jag ser inte ut att ha tagit allt för mycket skada av en färskpressad jordgubbsjuice i Egypten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback