Upp o hoppa, alla smurfar solen skiner!

Nu känns det som att det kommer bli en såndärn underbar dag att gå ut o gå långpromenad med ZIon. Solen lyser varmt på tegelhuset snett över gatan. Fan vad jag längtar efter att äta frukost ute i soffan på balkongen!

Men idag ska jag jobba. As usual. Okej jag är jävligt glad att jag har ett jobb, sen har jag rackarns bra kollegor, men tänk att få vara fri, inte vara *poff* till er tjänst, *poff* till er tjänst, *poff* till er tjänst - det skulle vara mer värt än all magi och alla skatter i hela väääärlde... oj nu halka jag in på Aladdin. Nej det är bra att ha jobb o pengar. För om det är nåt jag älskar mer än att få sova en timme extra så är det pengar. Money, money, money, I want lovely money - show me what it takes to be a real rich bitch!
Nej men vadnu? Jag har vaknat på nå jävla musikalhumör. Mina tidigare nämnda kollegor kommer att älska det. De praktiskt taget ber om det på jobbet, man kan se i deras ögon att de tänker: ååh om Evelina bara kunde ta o sjunga en värs för oss - vad som helst!

Nu tittar Lupin på mig sådär igen, han tror att jag inte ser honom när han sitter bakom blomman o spänner ögonen i mig. Jag undrar vad han ska gnälla om härnäst. Igårkväll innan sängdags lät det som hela världen skulle rasa samman, han hade bara smulbitar kvar i matskålen. Och det är ju klart, är man en storkäftad gnällspik kan man ju inte äta de små bitarna i botten, då måste man ju ha nya stora bitar mat istället. Men vad gör inte mamma för en god natts sömn?

Oj nu måste jag skynda mig att dra på sminket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback