Middag

Jag vet det är jättetråkigt att läsa bloggar utan bilder, men jag missade att ta kort idag. Gjorde en jättemumsig pastasås med linser idag. Blev helt enormt bra, till det hade jag bakat grahamsbullar med solroskärnor och pumpafrön på, hur jävla mumsigt som helst!

Till typ 5-6 portioner pastasås:

Fräs 2 finhackade klyftor vitlök, en hackad gul lök, lite svarta oliver, en halv grön paprika i valfri form och lite lagom med squash i olivolja. Salta, peppra och ha på oregano. Sen lät jag det stå o dra medan brödet jäste andra gången, typ 30 min, fick till jättehärlig sötma i såsen så jag antar att det beror på det. Sen hade jag i två paket á 370g krossade tomater med vitlök o örter, en skvätt grädde, lite paprikapulver, chilipeppar och herbes de provance. Sen hade jag ner gröna linser som jag kokade igår, typ 3-4 dl kanske? jag vet inte, hällde i tills grytan blev maffig av linserna typ! Sen hade jag lite parmesan i. Tror det var allt, jag åt som det var, de andra med pasta till. Hur gott som helst blev det iaf!
Billigt och väldigt nyttigt alternativ till köttfärs är linser, köpte ett 500g paket för typ 12 kr och det har blivit 3 stora middagar av det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback