Don't fuck with the Russians

Jag hör nog till majoriteten svenskar som såg Tingeling som ett klockrent humorinslag, det fanns säkert dem som ansåg att yäääh fuck russia och de som var mer av arten ååh gud så hemskt att påkalla rysslands vrede!


Min senaste erfarenhet av ryssar kommer från vår tripp till Egypten, de bodde en mindre rysskoloni på hotellet och man stötte på dem överallt.
Första dagen: Vi står tillsammans med våra medresenärer på flygplatsen och köar för att få visum, det är trångt och varmt men inget knuff o gruff. Så kommer en hel arme ryska turister in, tränger sig rakt in i vår kö, en tant blir tillknuffad så hon nästan ramlar(ingen som ber om ursäkt), ordningsledaren ropar för döva öron att de ska gå runt vår kö istället för att tränga sig igenom den. En del tittar på honom som han var mindre värd än en flugskit och plöjer sedan rakt genom oss. Man blir så jävla irriterad
Alla lokala vi gjorde oss bekanta med beklagade sig över ryssarnas beteende, de var översittare och betedde sig illa, vilket vi fick se prov på när vi en morgon satte oss för att äta frukost, killen som hade hand om besticken(de hade en kille till varje grej typ) har precis kommit från köket med en ny uppsättning rena bestick och kommer och delar ut dem. Tack tack säger man ju, slapp jag gå o hämta dem själv, även om det bara var typ 3 meter. Sen bakom mig hör jag en karl explodera på killen för att han minsann har suttit i fem minuter utan att nån kommit med bestick. Bryter på ryska inte helt förvånande.
Man blir ju lite sådär wtf? Gå o hämta bestick själv då om det är så jävla viktigt, du får ju besticken såsmåningom ändå.
Deras otrevliga sätt mot anställda märkte vi av hela veckan.

Nu när jag läste
Jan Bylunds artikel i Aftonbladet om kritiken han fått ang Tingeling så blev jag nästan full i skratt för det är så sant! Speciellt slutklämmen om alkoholvanor och turistbeteende, helt klockrent.

Att sån här kritik riktas mot satirinslag gjorda av ett land som håller satir varmt i barmen är ju bara pinsamt för Ryssland. De ska väl visa att de inte lever kvar i gamla sovjet-kläder och skratta med oss, precis som vi gjort om de gjort satir på vår falukorv.

Tingeling for Summerplåga 2009!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback