Helgens bravader i bilder



Ute på ängen hittade vi den här lilla plutten, 10 dagar gammal.
Världens charmtroll.
I Bakgrunden skymtar svärmors hus och ladan där vi senare skulle spendera kvällen.


Men först skulle vi på äventyr, grabbarna blev som äventyrliga 10-åringar igen.
Lilla Movits fick också följa med ut på äventyret. Lyxigt att ha en egen liten ryggsäck man kan sitta och hälsa på hästar ifrån. När de blir lite för närgångna kan man krypa in o gömma sig!



Man blir lite trött av att vara ute på äventyr, då är det tur att mamma Sofie gärna bär runt på en medan pappa leker vilde i skogen.
Först blev det borstning av en klippa för att förbereda den inför klättring. Sen lite scoutning och stolt uppvisande av vart Gustav gjorde ett magplask från en 3 meter hög klippa. Och då menar jag inte med vatten under.
Blev lite vilda pojklekar medan jag och Sofie stod och såg skräckslagna ut brevid.


Till kvällen blev det fulltdrag i ladan, solen tittade fram och vi satt i trädgården och hade myspys.


Inne i ladan var det pådrag med berättelser, bilder och trubadurmusik som handlade om Dan Andersson, tydligen en nationalskatt jag missat. Typ 50 pers som vallfärdat för att vara med om spektaklet så han måste ju vara nån man borde känna till?


Vart svinkallt när solen gått ner, men som tur var hade jag en söt kille att värma mig emot!
Okej han ser lite märklig ut på det här kortet det kan jag erkänna.
Slocknade på hans axel framåt halv tolv tiden så då gick vi upp till hans kusiners sommarstuga som vi skulle sova i, eldade i kaminen och kröp ner i en mysig 90-säng och höll om varandra hela natten.
Myspys!

Blev inte så mycket mer till söndagen, pojkarna gick iväg på äventyr, jag och Sofie snackade skit uppe på studsmattan. Sen åkte jag och Anton hem vid halv sex, fick oss ett hjärteligt samtal. Har nog aldrig pratat med varandra så förut, detvar trevligt. Gick via Konsum, inhandlade godis, nötter, knäcke och mjölk, ni vet det nödvändigaste. Svängde förbi vallokalen. Kom hem, töntade mig vid datorn och installerade Sims 3.
Spelade Sims 3. Blev inte imponerad. Det ända som var bra var just kvartersläget, så att man kan skicka olika delar av hushållet till olika ställen, utan att behöva ladda om hela spelet och massa sånt.
Men jag tycker att det roligaste är att bygga husen, men man kan inte köpa bara en tom tomt, inte vad jag hittade iaf.
Tröttnade efter en timme eller två. Duschade och gjorde en hårinpackning som jag senare sov- och missfärgade kudden med. Woho!

Nu ska jag återigen gå o jobba.
3 veckor kvar till semestern! Har en vecka då som vi ska spendera åt att ha roligt, typ åka till Gröna Lund, shoppa i Stockholm och massa sånt. Skööönt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback