Expedition Midsommar

När man ska ut på expedition är det viktigt att man laddar upp ordentligt.
Så jag slängde ihop lite American Pancakes med äpple och kanel. Serverade med vaniljglass och hallongrädde.
Till det hade vi även croissanter och apelsinjuice. En riktig semesterfrukost!


Gav oss ut med sikte på svärmors hus utanför Rimforsa
Bunkrade upp med lite proviant på Konsum innan vi gav oss iväg.
Trampade på rätt friskt trots motvinden och vips så var vi i Norsholm och tog en godispaus.




Trampade på och stannade till i en vinglig busskur i Linghem där vi åt äckliga mackor som vi köpt på Konsum, sen var det bara till att trampa vidare mot Hjulsbro.







Klarade oss nästan helt från regnet, fick några droppar på oss när vi tog sista milen genom skogen.
Gustav hade hittata en genväg som bestod av grusiga vägar mitt ute i ingenstans, men det sparade in runt en mil så då var det värt att kämpa. Även om några backar var så branta och grusiga att man slirade även om man gick upp för dem.

Väl hemma i värmen lagade vi lite mat och tog en lång varm dusch, såg lite My name is Earl - innan vi kollapsade.
Det var en trevlig midsommar.

Dagen därpå spenderades för min del mest med att lata i solen medan de andra arbetade. För att dra mitt strå till stacken svängde jag ihop en mumsig rabarberpaj!


Sen blev det lite kvällsmat, mer jobb och mer latning för mig. Ännu senare blev det kvällsmat igen med ostbricka och massa gott te. Bra uppladdning för hemfärden.

Trampade på rätt skapligt och hamnade rätt snabbt i Ekholmen centrum där vi inhandlade lite gott och delade på en falafelrulle. Den satt inte helt fel efter 3 mils pumpande.
Solen var med oss och jag brände sönder ryggen.
När vi kom till Linghem - Helt kladdiga av svett - fick vi ett infall att stanna till vid badet. Sagt och gjort. Bara det att när vi väl bytt om så var solen som bortblåst och det var svinkallt i vattnet.


(min mage ser lite lessen ut)

Ett litet dopp blev det innan vi trampade vidare.

Väl i Norsholm öppnade sig himlen och vi fick kämpa i världens ösregn. Såg knappt vart jag cyklade för glasögonen immade igen. Blev omkörda av några idioter som inte hade mer vett än att köra ut lite från oss så vi blev ännu blötare. Fuckers.

Väl hemma sken solen och vi unnade oss ett riktigt varmt bad.

Lupin hade tydligen också varit på cykelsemester


Slutet gott allting gott. Typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback