Suck it, bitch!


'Cause it's freaking loaded with chocolate!

Så här gör man då:
Gör en kladdkaka!
Jag gör såhär:
2 ägg vispas hårt med 2dl socker
typ 4 msk kakao och 2 dl mjöl blandas ner i det
sen rör man ner 200g smält margarin
Stjälper upp i en springform som förslagsvis har baddads med kokos, annars kan man taströbröd om man hällre vill det. Men kokos is the shit!
Grädda till den är klar, ööh vet inte hur länge den brukar vara inne, kanske 10 min? Jag kollar när den ser klar ut.
Den får gärna bli lite mindre kladdig än vanligt eftersom chokladkrämen ändå gör sitt!
Låt kakan svalna och gör sen chokladtryffeln såhär:
Koka 2 dl grädde ganska länge, typ 5-7 minuter under hård omrörning. Man får ta av den från plattan lite då o då så den inte kokar över.
Sen bryter man ner typ 300g choklad, mörk passar bäst. Till den här tårtan tog jag 200g Marabou Mörk Choklad(den stora förpackningen inte de där dyra) sen typ 100g Apelsinkrokant.

Ta sen bort kanten på springformen och gör ren den från kokos eller brödsmulerester.
Sätt tillbaka kanten och häll över chokladtryffeln. Låt stelna i rumstemperatur. Ställ i kylen sen.

När jag skulle servera fick jag spola lite varmvatten runt sidorna på formen så att chokladtryffeln skulle släppa.
Sen tog jag min slickepott och bredde ut vispgrädde(som jag spetsat med Kahluah) runt kanterna. Sen hade jag som ni ser lite rosa strössel på det.

Et Voliá!

Kommentarer
Postat av: Dahlarna

Åh vilket fint tårtfat! Var har du köpt det? Tårtan lät inte helt fel den heller! Ha det så bra i värmen :-)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback