Nyårsstädning

Hej Jesus vad jag mår bra.

Hostar som ett djur men jag har sån energi! HAr städat massvis här hemma, först köket med rejäl rengöring av skåpsluckor o skit. Sen damsugning o golvtvätt, vardagsrummet är röjt, dammat och suget. Sovrummet röjt på tvätt, linneskåpet med kläder sorterat, täcken och madrass är på vädring och golvet är både dammsuget och skurat, till och med under sängen! Tavlor och speglar är avdammadekattleksakerna ihopsamlade, badrummet nyskurat med fräsch kattlåda, all återvining är ihopsamlad och redo för att tas ner i soprummet.

Fan vad skönt det känns!

Få saker går upp emot att få alldeles rent och fräscht runt sig. Nu är det bara arbetsrummet kvar, men där sitter Gustav och gömmer sig. Men det fick han faktiskt, bara han tog kattlådan o badrummet sa jag. Jag städar bäst om jag får vara i fred. Får världens energikick då. Speciellt om man inte måste städa för att man ska ha gäster, utan barta får ett infall. Nu har vi ju varit sjuka sen i jul så allt har ju bara förfallit, hade det inte varit för diskmaskinen hade vi fått köra på papptallrikar.


Jag hoppas att jag kan inspirera fler till detta uppfriskande sätt att börja det nya året, städa undan 2008 års skit och andas ny o frisk luft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback