Jag har blivit vuxen mot min vilja

Tiden går så fort! Nu är det måndag och ny arbetsvecka igen. Snart är det februari också, det var ju augusti alldeles nyss! När man gick i skolan kändes veckorna som månader och månader som år. Jag skulle lätt kunna göra om gymnasiet, om jag fick lön så klart, det var ju värsta glidartiden egentligen. Men det fattade man ju inte då, ung och naiv som man var. Att ha en vecka på sig att skriva en sida om nåt ämne var ju världens plåga. Men hallå, man var ju hella innan fyra typ varje dag, man hade rast typ hela tiden, och det var ju inga direkta svåra saker man fick i uppgift.

Nu är man vuxen och ska bete sig därefter, inga vilda fjortisfester eller tvivelaktiga hårfärger. Nej nu ska man äta fullkorn och se anständig ut och gå till jobbet varje dag. För att i slutändan betala massa räkningar, hålla koll på försäkringar och elpriser. Som tur är har jag jobbat med både försäkringar och elpriser så jag klarar mig rätt bra som vuxen.

Fast egentligen är jag ju inte vuxen... det bara verkar så, jag är en bra skådespelerska. Egentligen är jag en naiv 15-åring som låtsas att jag är smart och vet hur världen fungerar.

Nu ska jag efter att ha druckit upp mitt vuxna kaffe, ta på mig mina vuxna kläder, gå till mitt jättevuxna jobb(på bank jobbar bara seriösa vuxna personer, det vet väl alla), sen kommer jag hem till min vuxna lägenhet igen, där bor jag med min vuxna sambo(på vuxenspråk heter det ju så istället för pojkvän). Sen lär vi äte vuxenmat, och kanske eventuellt innan vi går o lägger oss i vår vuxna dubbelsängså ser vi en vuxenfilm!:D


Vuxen - seriöst vad är det för ord?

Kommentarer
Postat av: Emil

Hehe, fast vuxenfilm kanske man såg mer av i gymnasiet. Beror på tolkningen.



Ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback