Hellweek

Den här veckan lär tära på krafterna gott folk.

För det första jobbade jag i helgen så jag hade bara en dag helg att vila upp mig på innan det var dags för ny arbetsvecka. Igår öppnade jag, skulle slutat 17.15 men vi var helt underbemannade eftersom alla jävlar är sjuka nu för tin. Så hela dan stressa jag upp migför att det var så tjockt med folk i kundutrymmet. Sen kom mamma och skullemöta mig efter jobbet så jag ville stänga ner min kassa o så så fort som möjligt men eftersomvi var så några därvar jag tvungen att hjälpa till med massa annat så jag blev inte klar förns en halvtimme för sent. Skulle gått på stan med mamma och köpt presenter till Zarah och Ludvig men jag var helt förstörd så vi gick hem och fikade istället. Det var mysigt.

Nu imorse gick vi upp vid 7 för att tvätta, Gustav har skola så jag fick sköta det mesta själv. Var nere nyss och hängde in tvätten i torkskåpen och blev äckligt medveten om att dettydligen bor ett gäng efterblivna apor i vårt trapphus. Filtret i torktumlaren var helt tjockt av ludd, det var ludd på hela golvet, det låg plåster, snus och pistagenötsskal överallt. Och ett fint lager skit över golvet. Kul om man tappar sin nytvättade tröja eller nåt på det iaf. Jag menar hur svårt ärdet att städa av? jag brukar sopa efter att jag hängt in det sista på torkning, men är man efterbliven så kan det ju vara svårt. Usch ingen bra startpå dagen att städa upp efterde grisarna.

Jobbar sent ikväll, tidigt imorn, måste hinna på stan imorn sen hem illa kvickt för Gustav har bjudit in sina klasskompisar på middag o filmkväll hos oss. Sen jobbar jag sent, sent och helg. Blä. En dag helg och sen är det samma visa igen. Tre helger i rad, sen är jag ledig igen för att jobba helgen efter. Hoppas att februari flyger förbi. Vill utomlands nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback