The not so fabulouse life of a bankteller

Seriöst, alla som går på kokain o shit borde prova att jobba på mitt jobb ett tag. Där kan man snacka om att bli speedad. Lätt bitter blir man också, speciellt när man är så äckligt trevlig jämt och så har man feber och migrän när en dryg jävel kallar en "unpolite". Seriöst, jag är så JÄVLA trevlig. Så har nån mage att kalla mig otrevlig.
Visst var jag inte mitt vanliga supertrevliga jag, men det hade att göra med att han mer eller mindre försökte idiotförklara mig och när jag inte gjorde en min utan höll fast vid vad jag sagt så var jag tydligen otrevlig och dum. Jag gav honom en såndär blick "vad vill du ha sagt egentligen?"
Då röt han åt mig och frågade om jag fattade vad han sa. Ja.
Vafan, inte tänker jag be om ursäkt för att jag gör mitt jobb korrekt. Kunderna i lobbyn såg helt skärrade ut, de somkom fram till mig efteråt tittade på honom och kollade menande på mig som om "är du okej?".
Då var jag mitt supertrevliga jag igen.
Sen hade jag bara massa trevliga kunder hela dagen, det var skönt, migränen satt i långt in på eftermiddagen så hade nån betett sig illa hade jag nog gått i taket. Det var stressig nog som det var. Jag förstår inte vart allt folk kom ifrån, är det inte finanskris?
Sjuktider är det iaf. Folk är sjuka på jobbet, deras barn är sjuka på dagis och jag känner att det är inte långt kvar tills jag ligger jag också. Kunderna hade iaf förståelse, detvar ingen som klagade på att det varlång kö eller ifrågasatte varför vi inte hade fler kassor öppna. Det är inte helt ovanligt annars. Det var allmänt trevligt i kaoset kan man säga.

Sen har jag en kund som är det sötaste jag träffat, en dam i sina bästa år som blev så glad över att vi hjälpte henne reda upp sina bankaffärer att hon lovat att titta in och bjuda på fikabröd en dag. Vi har faktiskt många kunder som tittar in med lite bullar och sånt för att de är så glada över servicen vi ger dem. Undrar hur vanligt det är på de andra bankerna? Vi är ju lite bättre än de flesta. Eller ganska mycket faktiskt:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback