Planet Earth

SÅ jävla bra serie. Ett riktigt måste att se.

Tyckte inte om avsnittet med grottor dock. Grottor är bland det äckligaste jag vet. SÅ var det några som var inne o dök i en vattenfylld grotta och skulle igenom värsta trånga passagen. Jag fick typ svårt att andas bara av att kolla på det. Usch.

I somras eller om det var sommaren innan dess(jag vill bara förtränga minnet så jag vet inte nä'r det var) så var vi i några grottor nä'ra Gustavs mamma. Gustav var ju som en liten pojke som skulle krypa in och ha sig men jag tvärvägrade. Men sen kände jag att fan jag måste ju kolla lite. Edda 3 år kan ju inte bräda mig iiksom.
Började med en jättetrång passage där jag fick klättra baklänges för att komma ner i ett jättetrångt bergrum där jag trodde att allt skulle kollapsa över mig så jag fick världens panik och började hyperventilera och gråta helt förtvivlat. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen och jag kan ärligt säga att jag fick dödsångest och inte trodde att jag skulle komma ut därifrån igen. SÅ jag försökte som en katt försöker komma ur ett badkar slita med allt jag hade för att ta mig ut. Vilket inte gjorde saken bättre för det var lite finess och finlir som behövdes för att komma ut. Inte ren och skär panik. Fy fan jag var skärrad i flera timmar efteråt och Gustavs mamma fick lugna mig och sa att jag var jätteduktig.

Usch, jag hatar allt som har med trånga utrymmen att göra. Men fatta en grotta, du är inte så jävla kartig mot några tusen ton berg liksom.

Planet Earth var det ja. Måste ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback