Sommaren Planerad

Vi flyger till Tjeckien och Prag, tar oss sedan mot Brno, Wien, Bratislava, Budapest, Bukarest och till Svarta Havet, från Constantina flyger vi till Pisa och därifrån hem till Sverige.

Cirkus 200 mil, 50 000 kalorier.

 

Blir mer bed&breakfast än när vi var i Italien. Men vi åker genom betydligt billigare länder i år så vi kan unna oss lite mer. Ska bli urkul! Ska köpa minisovsäckar i år, fick sidenreselakan i julklapp vi ska ha med oss, tar ingen plats alls. Ska sätta på lite lowriders på framgafflarna där vi ska ha tält och sovsäckar och sånt. Förhoppningsvis håller våra cykelväskor en resa till. Hur som helst måste min cykel genomgå en rejäl omgång, kolla lite hur fälgarna ser ut, de har hunnit rulla ganska många mil på de tre åren jag haft pärlan. Bromsblocken sliter ju en del, i somras sprack Gustavs fälg, det är snäppet värre än punka kan jag säga. Som tur var hittade vi en cykelverkstad som hade en rätt bra fälg för bara 400, hade kostat dubbla i Sverige. Tur att nåt var billigt i Italien.

 

Ååh jag längtar! Måste se till att vara knölbrun innan vi åker bara. Det var det värsta när vi kom i somras och solen stekte som värsta kärnreaktorn, man orkade inte långt när huden brann. Det var tider det. Nu fryser man häcken av sig.

 

Jaja, sätt fart nu Evelina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback