GI-frukost

Det var jättelänge sen jag åt en riktig Gi-frukost, så nu när jag ska jobba hårt och resa idag så laddar jag upp med en svampomelett med majonäs, en fet latte och knäckebröd med philadelpiaost.

Har haft svårt för fett ett tag nu, men jag vet ju att det funkar bara att man är konsekventmed vilket fett det är och att det inte är i kombination med kolhydrater.

Hade Tyra i bakgrunden när jag cyklade förut och det handlade om kroppsfixering och brudar som var missnöjda med sina utseenden. Något jag kan stå för att jag känner igen mig i. Men sen när jag cyklat stod jag i bara trosorna och spegla min rumpa, fan va mycket finare den blivit. Så nu är jag ännu mer pepp att verkligen få Heidi Klum kropp haha!

Trampade på i typ 30 kmh på cykeln, inte ett dugg jobbigt för andningen så jag är jätteglad över min kondiotion, men den kan bli bättre! Däremot sög det som fan i musklerna, en effekt av att inte äta kolhydrater. Musklerna måste jobba hårdare för att kunna spjälka fettet i fettreserverna för att ge energi till ansträngningen. And that is how it works.

Har märkt att det sällan står hur Gi och LCHF fungerar i kroppen mer än att insulinnivån hålls på jämn nivå. Det påverkar bara hungersug och sånt, men viktnedgången beror på det tidigare nämt. Nåt har man lärt sig av biologin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback