Söndagsmiddag

Eftersom jag är så otroligt bra på att laga mat, och eftersom jag är en sån fin människa tänkte jag att jag skulle lägga upp dagens middag här på bloggen så att alla kökshandikappade och matlagningsfrustrerade kan laga en lika god middag som jag!

Pasta Fungi Di Evelina

Ingredienser:
1 st Grön Paprika
½ Squash
½-1 Rödlök
5-10 Soltorkade tomater
1-2 klyftor Vitlök
1½ dl Grädde
2½  Mjölk
Kantareller (jag körde på torkade som jag fått av mina kära vänner Damian och Stephanie, plus lite kantarellfond)
Parmesan (ca en halv sån liten påse)
Riven ost (1-2 dl)
1 äggula
Salt Svartpeppar Timjan Oregano

Först och främst medan man kokar upp pastavattnet fräser man i stekpanna upp paprika, squash, löken och tomaterna i lite olivolja, salta o peppra litegranna. När det har fått lite härlig färg så ta fram en lite större kastrull och ha i en matsked margarin och lite mjölk i botten som kantarellerna får koka i. Man får ha så mycket svamp mantycker om helt enkelt. Slå sedan på grädde och mjölk, rör ner parmesanen och sedan osten. Krydda efter eget smak och tycke under omrörning. när osten smält och det har fått en såsig konsistens så slå på äggulan och de frästa grönsakerna och låt sjuda ihop i ett par minuter.

Serveras bäst med spaghetti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback