Läs en bok så blir du klok

När min pappa dog och vi renasde ur hans lägenhet hittade jag en gammal griffeltavla som det stod "Läs en bok så blir du klok" på. Det är fan min pappa upp i dagen, han var mycket för såna moralfloskler. Usch vad jag hatade att läsa, om det inte var Kalle Anka&Co förstås. Det är först när jag blivit ihop med Gustav som jag lärt mig att uppskatta läsandet. Få koppla av och omslutas av en bok. Myspys.

Dagens måste-läsa-bok är El Choco, har nyligen läst ut den, fan så bra den var. Handlar om en svensk tuff kille som har lite fel prioriteringar i livet och blir kokainmula i sydamerika men åker fast och blir fånge i ett av Bolivias mest kända fängelser. Helt absurda scener utspelar sig, och det bästa av allt är att det är på riktigt. Det har hänt. Och händer. Hörde först talas om boken när mamma satt och kollade på Malou en förmiddag när jag bodde hemma, då var huvudpersonen i boken där och berättade om sitt liv o så. Då tänkte jag att fan den kanske man skulle läsa! Men sen gick det väl ett år eller nåt, så fick Gustav den i födelsedagspresent så då när han läst ut boken så norpade jag den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback