Fuck the animals!

Gustav, min kära sambo är som de flesta känner till vegetarian. han har väl varit det i sisodär 7-8 år. Jag å andra sidan avnjuter gärna en god stek med jämna mellanrum, ska jag vara riktigt ärlig så äter jag hällre kött än godis. Men nu är det ju så att köttindustrin vi har i världen är ju lite fucked up så man vill ju inte stödja den fullt ut så därför har jag dragit ner min konsumtion(vilket alla borde göra).

Men nu efter att ha läst så mycket propaganda om att utesluta kött för att maximera effekten av sin bantning har jag minsann bestämt mig att nu ska här inte köpas hem något kött. Jag får bara äta kött om vi äter ute eller om vi blir bjudna. Jag vet, värsta cool är jag.

Men så i onsdags var vi och storhandlade, hungrig som jag var blev jag vansinnigt sugen på tacos, och till det måste man ha köttfärs, det är inte lika gott med vegefärs. Men då kommer moraltanten Gustav och säger:

-Men jämför för och nakdelarna med kött och vegefärsen, tänk på köttindustrin och djuren.

Varpå jag får upp en bild i mitt huvud från en veckotidning där de listat vilka proteinkällor som var bäst, och köttfärs hamnade absolut längst ner. Så jag svarar:

-Fuck the animals! Har du sett mitt fläsk?

Så vegefärs blev det, och den här gången var det inte så konstigt som jag minndes. Så till alla er som kämpar med vikten, tänk på djuren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback