Dagens Middagstips!

Okej det blev inget middagstips i sig själv, men ett tillbehörstips likväl!

Min "farmor" i Italien brukade göra nån svamp sås/stuvning på röksvamp eller vad det var(växte svampar stora som fotbollar lite överallt, tror det var någon form av röksvamp). Så därifrån fick jag min inspiration till denna side-dish som den så modernt kallas.

Svampstuvning med parmesan:

Ett gäng champigniner
Smör
Färsk basilika
Grädde
Riven parmesan
Salt, Svartpeppar.

Hacka ner svampen i tärningsstora tärningar, bryn på i smör med lite salt och peppar. när de börjar bli genomstekta så häll på lite nerhackad basilika och stek en stund. Slå på en skvätt grädde så det blir lite såsigt och toppa med parmesan efter smak o tycke(massa parmesan för min del). rör runt lite och så voilá har man en underbar side-dish!


Parmesan är nog bland det bästa som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback