Mardrömsnatt

Hade den mest hemska natt på länge, somnade först på soffan och vaknade vid halv tolv då jag gick upp och tvättade av mig och gick till sängs, typ 1,5 timme senare vaknade jag igen av världens menssmärtor. Det gjorde så jävulskt ont, jag kunde knappt röra mig, gick upp och tog värktabletter och la mig igen, låg o tjöt rakt ut hela tiden. Gustav försökte trösta mig med att killa mig på ryggen vilket är typ det bästa jag vet. Men dethjälpte inte, det gjorde bara ondare och ondare. Gick upp på toan igen, av någon anledning känns det bättre att sitta på toan o vänta på bättre tider när smärtorna kommer än att ligga i sängen. Höll nästan på att somna sittandes så tänkte att jag borde kunna somna nu.

Men nej, vid det här laget kändes det som jag hade 40  graders feber och jag fick gå upp o ta en kalldusch, lägga mig igen och få ondare och ondare. Tog ännu fler värktabletter som jag fick utskrivna när jag skada ryggen sist. Gustav gick upp och försökte hitta vetekudden att värma men utan framgång så han ordnade en stor påse med varmvatten att ha på magen. Det var rätt skönt men värken ville inte ge med sig så jag sprang fram o tillbaka på toa, vände o vred på mig i sängen och tjöt som ett barn. Tur att man har en så förstående pojkvän. Han satte på sin ljudbok i högtalarna vi har i sovrummet, så fick jag krypa upp i hans famn och gråta. Jag somnar mycket lättare om någon läser för mig, även om jag inte lyssnar på innehållet, så vid typ kl 4 slumrade jag in. Vaknade helt blöt av svett vid sex(alltså klockslaget) sen låg jag och halvsnooza till kvart över sju, då kröp jag ner till fotändan på sängen där Giza låg och solade, så vi myste och solade ihop.

Känner mig förvånansvärt  pigg nu faktiskt. Gick upp halv åtta och duschade, fixade kyckling till i eftermiddag, ordnade med matlåda och nu äter jag mina frukostägg. Kan nog  bli en bra dag trots allt!

Kommentarer
Postat av: Steph

Vännen, om du inte har haft sådana mens-smärtor före skulle jag i all välvilja råda dig att gå till en gynekolog och kolla så att allt är i sin ordning.

Alltför vis av min egen nonchalans har jag nu själv lärt mig läxan att det alltid är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

kram

2008-05-31 @ 14:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback