Jävla astmahelvete

Fan vad jag hatar att ha astma ibland. Eller jämt.

Var ute och skulle cykla 2 mil var det tänkt, men det var så sjukt kvavt att mina förbannade luftrör krampade ihop sig med jämna mellanrum så det kändes som vi cyklade i motvind upp för en brant backe. Och Evelina är ju inte direkt den som går runt med sin medecin tillgänglig. Fick köra betydligt långsammare än vanligt, vilket Gustav var tvungen att påpeka. Fan vad arg jag blev, ursäkta om min astma förstör din förbannade medelhastighetsstatistik i cykeldatorn. När jag får astmabesvär går det lätt att mista för PMS.

Så började det regna också mitt upp i allt. Kul. Åkte via Hageby Centrum för att inhandla lite ost och bönor. Sen höll han på att kissa på sig så vi fick sätta en jävla fart hem, vilket mina luftrör absolut inte ville vara delaktiga i. Jävla astmahelvete. Sen när vi nästan var hemma så var besvären nästan som bortblåsta. Idioti. Men man känner sig typ jätteansträngd i halsen, typ som man opererat bort halsmandlarna. Menmen 1,22 mil blev det idag iaf.

Nu ska jag trycka i mig massa mat. Sallad med bönor, soltorkade tomater, mozzarella, feta, tsaziki. Mumma.

Sen blir det kanske lite mer blogg. Eller eventuellt lite Sims. Gustav ska se hockey. Hockey splittrar familjer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback