Dagens Radarpar

Min mor och min syster är bevis på att äpplet inte faller långt ifrån trädet.

Therese ringde precis:
-Du jag tänkte koka ägg...
-I äggkokaren eller?
-Ja, alltså vilken sida ska man sticka hål på äggen?
-Undersidan, det är en luftficka där, sen ska man ställa äggen upponer i äggkokaren.
-Undersidan? är det den breda delen?
-Ja... och den ska vara uppåt i äggkokaren
-Jaha, jag vet inte vad jag gjorde för fel en annan gång för då rann ägget ut i hela äggkokaren
(Till mamma i bakrunden) Mamma där ska du sticka hål, och så ska du sätta i dem sådär, nej åt andra hållet
-
Hur många hål ska man göra?
-Ett
-Mamma har gjort två hål. Mamma det ska bara vara ett hål. Gör det något om det är fler hål?
-Det spricker väl lättare kanske, jag vet inte.
Men mamma det ska vara sådär, dom ska stå åt andra hållet.
-
Föresten jag fick en räkning av telia idag...

Seriöst, vad skulle min familj göra utan mig som reder ut begreppen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback