Så ska det låta

Såg reprisen av helgens Så ska det låta! imorse.

Jag tycker verkligen inte om Carola. Hon är rent av läskig.

Förstår inte varför hon är en sån stor stjärna här i Sverige, det var nån larvig gubbe på aftonbladet som påstod att hon var "Sveriges enda internationella stjärna"... Hmm, lite lätt överdrift va. Tyckte att hon blev utklassad av Sahlene. Både röst och sångmässigt.
När de väl fick sjunga första gången så sprang de ut på golvet och gjorde världens koregrafi till U2' s "In the name of love" (tror den heter så?). För det första hatar jag när artisterna tar för mycket plats i programmet, dom är där för ett underhållningsprogram, inte för att ge en minikonsert. Gustav riktigt vred sig i plågor när hon sjöng, sådär skränigt med vibrato långt bak i halsen som hon har börjat med. Hon kan inte göra en sån låt rättvisa. Håll TYST. Andreas däremot passar jättebra röst- och teknikmässigt i den låten. Men kombinationen blev för mycket. Att det sedan andades en
Oidipus känsla över det hela gjorde fan inte saken bättre.

Sen när carola tittar in i kameran med sina reptilögon och hökansikte, det är ju så man blir rädd att man ska bli förvandlad till sten om man möter hennes blick. Ni vet vilken min jag menar, den där med uppspärrade ögon och en skeptisk min som om man precis berättat att hennes stylist Richard Engfors(woho!) är en såndär homosexuell.
En anna sak jag hatar med så ska det låta är när artisterna ska sjunga sina egna låtar. Det är verkligen så det stinker PR, och det är säkert svt's idé eftersom det är ett väldigt återkommande inslag.

Här är två artiklar om Crazycola som ger mig vatten på min kvarn:

Så ska det låta!
Om ändå häxbränning fortfarande praktiserades


Fast jag skulle ju hycklare om jag inte erkände att jag älskar Evighet, och alla klassiker som fångad av en stormvind går ju faktiskt hem. Även om hon är läskigare än att vara nere i källaren själv.

Kommentarer
Postat av: Bani

tack. ne jag vet, det e så jobbigt med obekväma skor.. man vill lixom ha något snyggt men ändå bekvämt. la ut 900:- på de skorna så det va inte det billigaste men de är sköna att gå i iaf.
shit vad häftigt, det va verkligen jättecoolt.. plus att ingen annan har något likadant. Bra idé om man kan sy.. asså visst, jag älskar att pyssla med grejor å så.. sy är också kul men jag suger verkligen.. ska be en kompis, hon går skrederi och design.. vill verkligen ha lite festkläder som ingen annan har (: kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback