Om jag vore miljonär

Så här mitt på dagen tycker jag om att surfa runt och läsa nyheter och såntdär.
Ibland läser man något som är verkligen får en att tänka till, hur man själv skulle gjort i samma situation.

Tex. nu på
di.se läste jag om en kille som vann en hel massa miljoner men ändå gick tillbaka till arbetet på en hamburgerresturang. Först hade han visserligen varit ledig, köpt hus, gift sig och massa sånt, men längtade tillbaka till arbetet. jag tror nog att jag skulle göra likadant, sålänge jag verkligen trivdes på mitt jobb annars skulle jag söka ett nytt. Att inte arbeta utan bara glida på sina pengar måste vara väldans tråkigt i längden. Man har en rutin i sitt jobb, träffar människor och utvecklas. Men sen har man pengarna på banken som tillåter en att göra precis vad man vill, åka jorden runt, göra om köket, skaffa ett fadderbarn eller två. Det måste vara den ultimata friheten. För att bara ha en massa pengar och inte ha någonstans att ta vägen om dagarna, dra sitt strå till stacken och uppfylla sig själv gör ju att man inte kan uppskatta den rikedom man har.

Om jag skulle vinna massa pengar skulle jag först och främst åka jorden runt, med olika färdsätt, transibiriska järnvägen, öluffa, åka på safari, möta massa kulturer och njuta av vad livet har att erbjuda. Sen skulle jag köpa ett fint hus hemma i sverige och ett i norra italien. Sen skulle jag utbilda mig till inredningsarkitekt i Italien. Sen vet jag inte hur jag skulle fortsätta, tror man blir en väldans annorlunda människa av allt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback