Jag vill inte betala för idioti

De berättade precis på nyheterna att fotbollsklubbar kan komma att få betala själva för polisbevakningen fotbollsmatcher som anses vara högrisk (dvs. kräver en polisstyrka på minst 200). Att matcherna är högrisk är för att det går så mycket idioter på fotboll som tror att man ska slåss och orsaka skadegörelse istället för att se på matchen och leva med att ens lag kanske förlorar. Varje sådan match i stockholm kostar ungefär 700.000 kr som idag tas från skattepengar. Jag vill fan inte lägga min skatt på att omhänderta idioter. Min skatt ska gå till sjukvården så jag har någon stans att ta vägen om jag ramlar av en häst, jag vill att den ska gå till skolor så mina barn får fri skolgång precis som jag fick, jag vill att den ska gå till dem som har det sämre i samhället och själva inte kan försörja sig. Visst går mina skattepengar till massa saker jag tycker är onödigt, men man tänker så sällan på det. Men nu när de nämnde det på nyheterna blev man verkligen medveten om summorna, det handlar ju om runt 15 högriskmatcher i Sverige om året.  Men samtidigt så är det väl bra att det per automatik är polisbevakning, hur skulle det se ut om polisen bara arbetade på uppdrag? Slagsmål på krogen utan någon som omhändertar idioterna...

Jag får väl lära mig att leva med det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback