Inhumana straff

Usch läste precis på Aftonbladet en sak som nästan gjorde mig illamående.

En man som blivit fälld för sexbrott mot barn blev av domaren tvungen att förutom sitt vanliga straff, sätta upp skyltar på sin tomt och sin bil om att han var sexförbrytare.

Okej tro inte nu att jag tycker att det är okej med sexbrott mot barn, det är något bland det vidrigaste som finns.

Men hur ska en brottsling kunna rehabliteras genom att ständigt ha en reklampelare med sig om att han är sexförbrytare? Han blev dömd till syddstillsyn och husarrest, vilket är ett vanligt straff för pedofili i USA.
Straff är till för att brottslingar ska ångra sina brott och skrämmas till att inte göra dem igen. Men den här mannen har ju inte en chans att få sitt liv tillbaka även om han betalat sitt straff, förstå alla hot, förstörelse och liknande han måste bli utsatt för. Det finns väl ingen som vill veta att ens granne är pedofil, det skrämmer människor till att göra alla möjliga konstiga saker, att ta lagen i egna händer oavsett om lagen redan spelat sin roll.

Jag tror att om man konstant blir påmind om sina brott kan man lätt komma in i tankemönstret att man alltid kommer att vara en pedofil i folkets ögon så varför bry sig om bättring? Då kan man lika gärna vara det monster som folket gör en till. Vilket i sin tur leder till fler brott.
Lite som den där Lars Winnerbäcklåten där han sjunger  "jag ger bara folket vad folket vill ha"

Kommentarer
Postat av: Katt

Har inte han förstört barnens liv då? Dom som han rövknullat sönder eller sexuellt trakasserat. Är inte DERAS liv förstörda? Så fort han antastade dom så förlorade han enligt mig, all respekt.

Om jag och mina barn bodde i närheten av en pedofil, så skulle jag vilja veta det så att jag kunde flytta omedelbart! speciellt om det var en återfallsförbrytare som i detta fall.

2008-03-25 @ 22:53:41
Postat av: kotte

a men snälla komigen, vilken planet kommer du ifrån ?? du sitter där bekvämt i din lilla ludna stol dricker din te/kaffe läser aftonbladet och släpper smygfisar och tycker mycket. Vaddå rehabilitering ?? va snackar du om? har du blivit av med halva hjärnan?? en väskryckare kan kanske "rehabiliteras" men en pedofil ? haha komigen, du kan inte mena allvar.. är du på riktigt?? den människan förtjänar att bränas på bål levande, det han blir utsatt för nu är ingeting gentemot vad han har gjort mot andra små stackars barn... fyfan sånna duma kossor som dig får mig att kräkas...

2008-03-25 @ 23:42:58
Postat av: Cederhaus

Kotte. På din skylt kan det stå:
Här bor en rubbad bloggare som trakasserar folk på nätet.

Postat av: F

Jag håller med dig Evelina. USA-modellen kommer inte att göra det bättre för någon.

Dessutom... Är man så sjuk att man förgriper sig på barn, skiter man nog totalt i att man tvingas köra runt med en skylt ett tag framöver.

2008-03-26 @ 20:14:56
URL: http://vvv.info.tm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback