I mitten av all bloggdebattering

Det här om något är värt att diskutera. Miss Bimbo är ett slags onlinespel med målgrupp mellan 9-16 år som handlar om att skapa den snyggaste bimbon. Skönhetsoperationer, bantningspiller, kläder.... jag kan verkligen se hur barn kan tycka att det är jättehäftigt, det skulle jag säkert också gjort i den ålder. Men ALDRIG att jag skulle låta mina barn få spela ett sånt spel. Herregud, jag kommer fortfarande ihåg när de förbjöd Darkwing Duck från Disneydags för att det ansågs för våldsamt. Jag och mina kompisar blev så arga, det var ju bara tecknat, och så tänker säkert de barn som spelar det här när föräldrarna kommer och förbjuder dem. Men nånting säger mig att det här är väldigt mer destruktivt än Darkwing Ducks slagsmål med onda plantor och robotar.


image120

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback