Hårborttagningsfredag!

Hårborttagning har varit ett tema i familjen Lindwall Kraft idag. Imorse tog jag mig i kragen och fixade mina ögonbryn, jag fattar inte varför jag drar mig för att göra det, det går jättefort och lätt. Använder barsilianskt hårdvax, smetar på tre remsor på varje bryn och en imellan och så är det klart. Blir så nedrans bra när man har så breda bryn som jag, mina är helt fjuniga nästan hela vägen ner till ögongloben.Vilket blir väldans fult när man sminkar sig om det inte är ansat. Dessutom hatar jag att noppa ögonbrynen för det gör så ont att jag blir illamående.


Inoljning, påstrykning, gross!

Nu har jag precis klippt min lilla man, tänk vilken snygging som gömde sig bakom allt de där håret! Hans hår växer som världens ogräs, förr var det jättelockigt, nu blir det bara det i luggen och nacken medan restan av håret mest är yvigt, så det var verkligan på tiden att ansa ner det.



Passade även på att ansa ner min röda regnskog, för att spara på rakhyveln lite, men kom på att det blir lenare stubb av trimmern än efter att man rakat och det växt ut lika lång stubb. Så får se hur jag gör, tänkte ansa ner det nu så det får växa en liten bit så det är i rätt längd för att epilera. Och vad gäller epilering av det allra heligaste har jag bara en sak att säga: Pain is temporary, glory is forever! Eller iaf silkeslent i 3-4 veckor. Man känner sig otroligt sexig om jag får säga det själv! Benen blev också trimmade, skönt att vara blond så man inte behöver bry sig om att raka benen så ofta.
Tog inga bilder på något detta, hoppas ingen blir besviken.

Tog inte häller bilder på Lupins röv som blev antastad av trimmern, stackarn är så hårig så det fastnar bajskorvar med jämna mellanrum, och han brukar försöka slicka bort dem... men då kommer mama och pappa och slänger in honom i duschen och kör högtryckstvätt av röven... vilket inte alltid är så kul om man är en liten kisse. Så i förebyggande syfte fick han bli friserad. Dock blev han lite orolig och såg ut att tänka "Hjälp! Dom försöker köra upp nåt i röven på mig!!!"

Det är bra att ha håransningsdagar, men jobbigt om man ska gå och handla efteråt med samma tröjja, det sticks väldans mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback