Fräcka Fröken

Okej jag kom inte iväg till affärn för jag fick inte tag i Gustav så jag visste inte vad jag skulle laga för mat för jag är inte så hungrig, så nu har jag gjort Foccaciadeg, ska göra en riktigt matig Foccacia med soltorkade tomater, oliver, vitlök, timjan, rosmarin och parmesan....mmm mums!

På tal om mat så var jag och min syster Therese och lunchade på stan idag, självklart kom vi i värsta lunchstressen men hittade till Fräcka Frökens Frestelser mellan Spiralen 1&2. Aldrig varit där förut, och när jag vatt på Fräcka uppe på kungsgatan har jag bara druckit kaffe. Men efter dagens besök lär jag gå dit igen! Köpte varsinn sallad med grund på isbergsallad, tomat, lök, gurka och paprika. Sen fick man välja fem tillbehör så man fick en sallad som man själv tycker om. Det är ju en ganska bra idé för det är alltid nåt man inte gillar när det är färdiga sallader, plus att det känns ju fräschare när man själv ser hur allt ser ut och det inte ligger i någon stor bytta i en enda röra. För mig blev det kidneybönor, kronärtskockor, fetaost, kyckling och oliver, och sen massa rhode island dressing på.... ååh så mumsigt! Personalen var också jättemysig och trevlig, verkligen serviceanda. Är så sällan man är på ett ställe där man verkligen känner att de är måna om sina gäster efter att de betalat. Klart värt pengarna, en redigt stor sallad(man kunde ju välja pasta också om man ville få ännu mer mättande), dricka, bröd och smör och så kaffe på maten för 69 kr, och det med jättetrevlig personal och mysig atmosfär. Klar höjdare! Tror att jag dansat med tjejen som gjorde min sallad... men jag vågade inte fråga om det var hon, men det måste det ha varit, annars var de sjukt lika... men det var ju iof 4 år sen jag såg henne sist:)

Dock var det u inte för bra att umgåsmed min syster för mycket, för när vi var klara på stan behövde Ludvig ammas så vi åkte hem till mig, tänkte ta en kaffe sådär eftersom man blir rätt kaffesugen av att gå på stan. Men så kom min syster på den briljanta idén att köpa med nåt från Lindahls Konditori... och dom har ju såå goda chokladbiskvier! Men hon ville ha en bakelse också, som tur var fanns det inga, för jag kände att det hade nog blivit för mycket för mitt midjemått. Men jag köpte en morotskaka till henne istället. Det är ju så sjukt gott, hon i kassan sa att de var precis nybakade och jag kunde riktigt se hur mjuka och goda de var, men nej mitt midjemått är viktigare! jag vill ju inte bli dement! :D




Halväten supergod sallad


Ludvig hos moster Evelina


Ludvig och mamma Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback