Förbannade badrum

Vårt badrum är heeelt hemskt!

För det första bor vi i en hyreslägenhet så man kan ju inte gå och köpa ett nytt direkt.

Jag blir bara mer och mer irriterad på hur fult vårt badrum är, låt mig försöka visualisera:
Röd plasmatta i golvet
BEIGE väggmatta med blå cirklar som det är små duttar runt om, med en ful bård med ännu större cirklar/bollar där mattan är skarvad.
I väggmattans bård är det på ett ställe en jättestor spricka, som har varit där sen de "renoverade" badrummet och satte upp mattan juni 2007, runt fönstret hade de slarvat med fastsättningen så det var hål som lät vatten rinna bakom. När vi ringde och sa till om det kom de o la på ett lager silikon.
Vid badkarets ena kortsida sitter ett element, som har rör som går in i väggen(precis som det ska vara) bara det att där har de bara gjort ett stort hål och spacklat igen så det håller på att lossna.
Det är helt sjukt att det faktiskt är en firma som gjort jobbet. Man kan tro att det var dagisbarnen här från gården.

Jag skulle vilja ha vita väggar, vilket de sa att de skulle bli innan lägenheten renoverades så vi kunde flytta in, men icke då. Hade vi haft helvita väggar hade jag bakom badkaret gjort nån form av vinyl på väggen så det typ "växer" upp grässtrån och blommor med smala själkar, svårt att förklara men i mitt huvud är det jättefint. Ha några snygga svarta ramar i sån krusidullig modell, sen gärna turkosa detaljer, om det inte vore för badrumsmattans rösa färg, så röda detaljer hade det väl få blivit.

Funderar på om man ska skriva till aftonbladets inredningsakut så kan de få lösa problemet, orkar inte med badrummet längre, usch. Man blir så oinspirerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback