Festplanering

Ja då var det dags för nytt spektakel hemma hos Lindwall Kraft!

Nån gång framåt slutet av april kommer vi troligtvis ha festligheter härhemma. Beroende på hur mitt schema ser ut.
Självklart kommer det vara en temafest då temafester är vår grej. Däremot ville Gusatav att vi skulle ta det lite lugnare den här gången så jag föreslog Black&White Party. Var i tankarna om en Black&White Ball tidigare i år men det får bli ett framtida projekt.

Var länge sen vi ordnade fest här hemma så det ska bli jättekul!

Tills dess har vi förhoppningsvis fått iordning så mycket som möjligt vad gäller vårt svartvita tema i vardagsrummet. Kanske rent av hinner köpa tv'n vi kollat på.



Funderar på om man ska baka någon svartvit tårta att bjuda på, typ platt och stor som en bakplåt, shackrutig med rosa marsipanrosor på, det skulle va coolt, eller om man spritsar på ett spetsmönster. Känns lite lyxigt med en fin tårta.

Vill ha lite mer elegant känsla på det hela. Hinner jag så är jag sugen på att sy en vit klänning tills dess, axelbandslös med spets över bysten och med tyllkjol. Men det lär jag väl knappast hinna. Men det skulle vara sjukt snyggt, och ett svart pärlhalsband med knallröda läppar och naglar. Det ni!

Ett problem är dock att singstar kan bli svårt att spela. De som varit på våra fester vet hur central roll singstar har, vi är inte blyga i vår umgängeskrets direkt. Men det var ju så att min kära karl skulle chipa mitt PS2... mer behöver jag nog inte säga.

Så Black&White Party, bitches. Börja slipa på outfitsen och invänta inbjudan.

För övrigt har jag kommit på temat till mitt födelsedagskalas. Det blir "Top Notch&Hot Couture - Fashion Show" sug på den du! Kanske låter jätteinvecklat men tanken är att man ska vara kreativ och leka lite mode designer, desto extremare kreation desto bättre! Jag har en idé på en klänning till mig men den är superhemlig, men kan lova att det kommer nog att bli en färgstark kreation. Sen blir det pimp my boyfriend, ska styla honom i Louis Vuitton med inspiration av mark i Ugly Betty.


Funderar på att servera massa söta cupcakes i underbara pasteller och rosa välkomstdrinkar som man kan pimpa upp med något snyggt.

Men det återkommer jag till senare, det är ju ett tag kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback