Cake with no name.

Okej här är min tårta då!

Kaksmet:
100 g margarin
2,5 dl mjölk
4 dl socker
4 ägg
6 dl mjöl
3 tsk bakpulver

Smaksättning:
1 mogen banan
4 msk kakao (om man vill kan man ha 100 g smält choklad minst 60% också, det blir lite lyxigare men jag hade ingen hemma)

Fyllning:
3 dl grädde
1 mogen(gärna lite brun i skalet) banan
100-200 g philadelphiaost efter smak och tycke(hade ungefär 150 tror jag)
2 tsk vaniljsocker
ev. socker eller sötningsmedel efter smak och tycke.

Såååå, nu vet ni vad man behöver handla.

Till anvisningarna!

Börja med att smälta smör och hälla i mjölken, gör inget om det blir varmt.
Under tiden det smälter ger du två brödformar till din sambo(har du ingen sambo eller liknande får du göra detta själv) sen ser du till att han smörjer in dem medan du vispar ägg och socker pösigt. Ju längre man vispar desto bättre!



Nu ligger Giza med tassen över nosen och gör snuttljud så det ser ut som hon suger på tummen, så sött! Okej tillbaka till kakan!

Blanda i mjölkblandningen. mät upp mjöl och blanda med bakpulver innan du häller ner det i smeten. Vista tills smeten är slät. (Vad gjorde bagaren när polisen kom? - Smet!)



Häll upp hälften av smeten i en ny bunke. Mosa en banan och blanda ner i den ena bunken, i den andra ska 4 msk kakao tillsättas. Det blir väldigt fint när man vispar chokladsmeten!



Förutsatt att du har pli på din karl bör du nu ha två smorda formar, i dessa två häller du kokos. INTE STRÖBRÖD(eller du kan använda det om du vill), men kokos gör att kakan blir så sjukt mycket saftigare, blir en mjuk rund smak av kokos i kakan. Jag är inget stort fan av kokos men till bröning av form har jag alltid kokos.

I varsinn form fördelas smetarna och skjussas in i ugnen på 175 grader, cirkus 35-45 minuter, håll lite koll när den börjar bli toppig och spricka upp.



Under tiden kakan står i ugnen kan man göra fyllningen.

Vispa grädden hårt, mosa en banan och rör ner tillsammans med övriga ingredienser. Vispa tills grädden är som tjock mjukglass? Äh vet inte ved jag ska jämföra med men den ska vara tjock iaf. Täck över bunken med plastfolie och ställ i kylen.



Låt kakorna bli riktigt kalla, vår balkong är inburad för katternas skull så jag brukar ställa ut dem där. Grädden blir som godast om den får stå över natten så smakerna sätter sig ordentligt, iaf några timmar om man gör kakan lite tidigare än jag gjorde. men som sagt över natten är att rekomendera, då hinner kakorna vila ordentligt också.

Sen skär man helt enkelt ut som tårtbottnar av kakorna, fyller upp ned grädden o garnerar lite som man vill. tänkte ha smält choklad på men får se hur det blir imorn när den ska sättas ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback