Brain-damaged woman at center of Wal-Mart suit

Ibland blir jag så glad av att veta att vi faktiskt har ett väldigt bra skyddsnät i Sverige.

Läste precis på
CNN om en kvinna som varit med om en hemsk olycka som invalidiserat henne väldigt grovt.
Hon jobbade på Wal-Mart som är ett av USA's största företag där hon tagit en slags sjukförsäkring. Efter olyckan fick hon ut ersättning som nu företaget kräver tillbaka eftersom hon fått skadestånd från annat håll, det var tydligen en klausul om det i det finstilta.

Det är skönt att veta att om nånting skulle hända mig har jag rätt till sjukhushjälp, handikappsanpassning av min bostad och andra bidrag som gör mitt liv så drägligt det kan vara efter en sådan omfattande skada.

Jag blir bara så ledsen när jag läser sånt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback