Söndagsmorgonen

Vår dag började väldans tidigt. Lite för tidigt nästan, men vad gör man?

05.00 Väckarklockan, ringer, snoozar, eller tror att jag snoozar fast jag stänger av det.
05.45 Vaknar till av att det är väldigt varmt i sovrummet, kollar på klockan och flyger ur sängen
05.47-06.47 Duschar, packar, fixar matsäck, sminkar mig, byter kläsder tre gånger, dirigerar Gustav, fixar håret, äter frukost, hittar inte mina örhängen, kollar så allt är släckt, matar katterna, stressar.
07.00 Kliver på bussen mot Stockholm!

Runt kvart över nio-halv tio var vi framme. Började med att skämma ut mig genom att springa in i en glasdörr. Pinsamt. Det var en sådan där förbannad snurrdör och jag går lite i min egen värld med sollasögonen på och tycker att det ser ut som avv dörren öppnades. Pang sa det bara och så insåg jag att så inte var fallet. Gustav skrattade. Man får faktiskt inte skratta åt sin flickvän, så det så!

Yrade oss fram till kontoret där jag hämtade våra biljetter sedan var vi ute i stora världen!

image433

Jag&Gustav på bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback